صادرات شربت زعفران به کشور قطر

صادرات شربت زعفران به کشور قطر

صادرات شربت زعفران به کشور قطر

صادرات شربت زعفران به کشور های حوزه خلیج فارس مانند قطر آمار بالایی را نشان می دهد. سالانه مقادیر بالایی از زعفران و فرآورده های زعفرانی به سراسر دنیا صادر می شود.

زعفران یکی از محصولات کشاورزی می باشد که کشت و کار آن از رونق خوبی برخوردار است. زعفران پس از برداشت توسط کشاورزان به کارخانه ها تحویل داده می شود که در آن جا بسته بندی شده و در داخل کشور توزیع می گردد. زعفران مازاد به کشور های متقاضی صادر می شود که بخش اعظم آن متأسفانه به صورت فله ای می باشد.

معرفی زعفران ایران با صادرات

صادرات شربت زعفران به کشور قطر

صادرات شربت زعفران و دیگر فرآورده های بسته بندی شده باعث معرفی زعفران ایران به جهانیان خواهد شد. با این که حدود ۹۰ درصد زعفران جهان را ایران تامین می کند اما به دلیل صادرات زعفران به صورت فله ای کمتر نامی از ایران در زمینه زعفران به گوش می‌رسد.

 کشوری مانند اسپانیا با تنها یک درصد از سهم کشت زعفران در جهان توانسته با بسته بندی زعفرانی که از ایران خریداری می کند نام خود را در سطح جهانی مطرح کند.

مراحل آماده سازی شربت زعفران در کارخانه

صادرات شربت زعفران به کشور قطر

از جمله دلایل درصد بالای صادرات شربت زعفران کیفیت بالای آن و بسته بندی مناسب است. تمامی شرکت های داخل کشور فعال در زمینه زعفران که تولید این محصول را در برنامه خود دارند کوشیده اند که بهترین محصول را تولید و روانه بازار کنند.

مراحل آماده سازی شربت زعفران

صادرات شربت زعفران به کشور قطر

 تولید شربت زعفرانی کاملا مکانیزه بوده و بدون هیچ گونه دخالت نیروی انسانی در حین فرآیند تولید صورت می گیرد. شربت زعفرانی طی سه مرحله تولید می شود؛

  1. حرارت دادن محلول در دیگ های بخار
  2. قرار دادن محلول در دمای محیط
  3. 3.      قرنطینه تا پخش شدن رنگ زعفران

این شربت نیز مانند دیگر شربت های میوه ای و گیاهی به صورت غلیظ شده است که یک فنجان از آن را می توان با شش فنجان آب ترکیب کرد و یک نوشیدنی دلچسب را تهیه نمود. شربت زعفرانی یک گزینه خوب برای دور همی ها می باشد.

صادرات شربت زعفران ارزآوری خوبی را برای بخش کشاورزی به دنبال دارد. بدون شک صادرات محصولات کشاورزی در کنار دیگر بخش ها می‌تواند به اقتصاد کشور کمک شایانی بکند.

تجار و سرمایه‌گذارانی که قصد صادرات شربت زعفران در برندهای مختلف را دارند می توانند برای تهیه حجم عمده از این محصول از طریق نمایندگی های فروش و سایت های شرکت های مختلف اقدام نمایند و محصول را با قیمت درب کارخانه تحویل گیرند.

سوال داری، من اینجام!