فروش زعفران در مشهد در انواع مختلف

فروش زعفران در مشهد در انواع مختلف

فروش زعفران در مشهد در انواع مختلف

خراسان رضوی و جنوبی بیشترین میزان تولید زعفران را در کشور دارند. فروش زعفران در مشهد در انواع مختلف علاوه بر مراجعه حضوری، از طریق سایت های معتبر نیز انجام می شود.

شهر مقدس مشهد یکی از قطب های تولید و فروش زعفران است که علاوه بر فروش داخلی میزان صادرات بالایی نیز دارد. خراسان رضوی بیشترین سطح زیر کشت با حدود ۸۴ هزار هکتار را دارا می باشد که زعفران آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

دلیل میزان بالای فروش زعفران در مشهد

فروش زعفران در مشهد در انواع مختلف

از دلایل میزان بالای فروش زعفران در مشهد متفاوت بودن زعفران این استان با بقیه شهر ها می باشد که دلیل آن آب و هوا و همچنین خاک حاصلخیز مناسب این شهر برای کشت زعفران است.

زعفران یک گل معجزه آسا است که به دلیل خواص درمانی آن تقاضا برای عرضه آن بسیار می باشد. در زمان فروش زعفران در مشهد به صورت عمده برگه آنالیز و آزمایش زعفران همراه با ان در اختیار خریدار قرار داده می شود. این برگه نشان دهنده درصد کروسین، پیکرو کروسین و سافرانال موجود در زعفران است که کیفیت زعفران را مشخص می کند.

زعفران را در پخت بسیاری از غذا ها، شیرینی جات، دسر ها و آبمیوه ها به کار می گیرد. برای استفاده از زعفران باید ابتدا آن را با هاون پودر کرد و سپس آن را دم داد. دم کشیدن زعفران می تواند به دو روش دم دادن به وسیله آب جوش و یا با استفاده از چند قطعه یخ باشد.

روش های تشخیص زعفران اصل از بدل

فروش زعفران در مشهد می تواند همراه با وجود افراد سود جو و کلاهبردار باشد پس بهتر است که خرید از جایی امن صورت گیرد. زعفران تقلبی به وفور در بازار یافت می باشد که اگر کسی آشنایی زیادی با زعفران و طریقه تشخیص زعفران اصل نداشته باشد به راحتی آن را خریداری می کند.

راه های متفاوتی برای تشخیص زعفران اصل از بدل وجود دارد. می توان از طریق بو، طعم و ظاهر، زعفران اصل را تشخیص داد. اگر چند رشته از زعفران را بر روی زبان قرار دادید و مزه شیرینی را احساس کردید محصول بدل را خریداری کرده اید چون که طعم زعفران اصل تلخ و تا حدی گس و تند است که دلیل آن وجود پیکروکروسین است.

ظاهر زعفران مرغوب باید یکدست قرمز و بدون خامه باشد و رشته های سفید در آن وجود نداشته باشد. پس خرید زعفران را از فروشگاه ها و سایت های دارای مجوز انجام دهید.

سوال داری، من اینجام!