صادرات زعفران فله ای و اعلا

صادرات زعفران فله ای و اعلا

صادرات زعفران فله ای و اعلا

به دلیل تقاضای زیاد بازار جهانی برای عرضه زعفران، صادرات این محصول رقم بالایی را نشان می دهد. اگر مایلید از میزان صادرات زعفران فله ای و اعلا مطلع شوید تا پایان این محتوا با ما همراه باشید.

کشور ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان محسوب می شود. به دلیل سازگار بودن آب و هوای بعضی مناطق ایران از جمله خراسان رضوی و جنوبی با کشت این محصول، ما دارای بهترین نوع زعفران در جهان می باشیم که خوشبختانه زعفران ایرانی از لحاظ رنگدهی و عطر استاندارد های لازم را دارا می باشد.

میزان زعفران صادراتی فله ای

صادرات زعفران فله ای و اعلا

بر طبق بعضی آمار و اطلاعات حدود ۹۵ درصد از زعفران صادراتی به صورت فله ای می شد. سالانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن از زعفران برداشت شده به کشور های مختلف صادر می شود که بیشتر به صورت فله ای و یا در بسته بندی های بالای ده گرمی می باشد.

صادرات زعفران فله ای به کشور های اروپایی همچون اسپانیا بیشترین مقدار را نشان می دهد، این در حالی است که اسپانیا تنها با یک درصد از میزان زعفران کشت شده در جهان توانسته با بسته بندی زعفران ایرانی خود را در زمینه تجارت زعفران مطرح کند.

دلایل صادرات زعفران فله ای

صادرات زعفران فله ای و اعلا

شاید بتوان گفت از دلایل صادرات زعفران فله ای نبود تکنولوژی پیشرفته در زمینه بسته بندی و عدم حمایت دولت در این مقوله می باشد. خوشبختانه در طی سال های گذشته تعدادی از شرکت های بسته بندی زعفران توانسته اند جعبه های نوینی را طراحی کنند که برای صادرات بسیار مناسب می باشند.

صادرات زعفران امری بسیار درآمد زا می باشد چون ارزآوری خوبی را به دنبال دارد، اما اگر به صورت بسته بندی شده باشد سود آوری بهتری را خواهد داشت. ولی اگر صادرات به این صورت نیز انجام نشود به دلیل تولید بیشتر از نیاز کشور زعفران به فروش نمی رسد و کشاورز متحمل ضرر می گردد.

صادرات زعفران فله ای و اعلا

از جمله دلایل تقاضا برای صادرات زعفران فله ای قیمت پایین تر آن می باشد زیرا هیچ گونه هزینه ای صرف بسته بندی نشده است و خریدار خود بر اساس نیاز بازار آن را در وزن های مختلف بسته بندی می کند.

صادرات زعفران فله ای از طریق نمایندگی های فروش زعفران امکان پذیر است چرا که مورد اطمینان بوده و زعفران را مستقیما از کارخانه در اختیار تاجر قرار می دهند و می توانند در این زمینه راهنمایی های لازم را انجام دهند.

سوال داری، من اینجام!